Spreekuur kinderombudsman in laatste week 2017 vervalt

Het spreekuur van de gemeentelijke kinderombudsman in de laatste week van het jaar vervalt. De kinderombudsman is van 27 tot en met 29 december tijdens kantooruren wel telefonisch bereikbaar op nummer (010) 411 1600.

Vanaf 2 januari hervat de kinderombudsman zijn gebruikelijke dienstverlening op het bezoekadres Meent 106 en de diverse inloopspreekuren in de regio (zie Overzicht spreekuren).
Burgers met klachten over de gemeente kunnen als regel in Rotterdam terecht op:
– dinsdag van 09.00 tot 11.30 uur;
– woensdag van 13.30 tot 16.00 uur; op het avondspreekuur in de oneven weken op donderdag van 18.30 tot 20.30 uur.

De kinderombudsman is er voor iedereen die klachten heeft over de manier waarop hij is behandeld door de gemeente. De kinderombudsman vindt wel dat je de klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover je klaagt. Die moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.

Op de websites van de aangesloten gemeenten lees je hoe je een melding of een klacht kunt indienen.

Wil je naar het inloopspreekuur komen? Je hoeft geen afspraak te maken, maar het is beter eerst te bellen en uit te leggen wat je klachten zijn. Dan kunnen de medewerkers van de kinderombudsman je gelijk vertellen of je klacht in behandeling kan worden genomen. Zo voorkom je dat je misschien voor niets op het spreekuur komt.

Neem bij het bezoek aan het spreekuur eventuele brieven of aantekeningen mee, die over de klacht gaan. Hoe beter de medewerkers van de kinderombudsman worden geïnformeerd, hoe beter ze jou kunnen helpen.